Bjerringbro Kunstforening 2022

Aktuelle og kommende udstillinger/aktiviteter:

12. oktober - ca. 15. december

Anette Gustafsson: WATER COLOUR
- se billeder fra udstillingen her:
Anette Gustafsson

Søndag d. 6. november kl. 14-17 i Viften i Gudenåhuset:
Bag om kunsten - fordybelse og fællesskab med Viborg Kunstforum
Fri entré - men tilmelding nødvendig
Se mere her:
Bag om kunsten: Fordybelse og fællesskab | Viborg Bibliotekerne

Se programmet for 2023 her:

Program 2023

Gå På Sporet af kunsten i Bjerringbro

Gps-rute fra kunstværk til kunstværk med start på Niels Due Jensens Plads - download app'en GeoQuestor og find ruten - eller hent en folder på Bjerringbro Bibliotek.
Du kan også hente og evt. printe en beskrivelse af alle udendørs kunstværker og pladser i Bjerringbro Find den her

40 års jubilæum, kunstkalender og historiske nedslag:

I anledning af Bjerringbro Kunstforenings 40 års jubilæum i 2020 er der udgivet en flot kunstkalender - 12 lokale kunstnere har bidraget til kalenderen, som er i A3 format og er en evighedskalender.
Kalenderen er gratis for medlemmer af kunstforeningen og kan derudover købes for kun 100 kr. af alle ved henvendelse i biblioteket i Gudenåhuset.
En af de første formænd, Robert Pind, har lavet et spændende skrift med nedslag i foreningens historie fra 1980-1995 - Læs skriftet her

Se programmet for 2022 her

Praktiske oplysninger:

Bjerringbro Kunstforening:
Bjerringbro Kunstforening ønsker at fremme forståelsen af og interessen for kunst i Bjerringbro og omegn. Det gør vi først og fremmest ved at arrangere spændende udstillinger i Gudenåhuset. På de fleste udstillinger opnår man som medlem 10% rabat ved køb. Bjerringbro Kunstforenings aktiviteter finansieres af medlemskontingenter samt offentlige tilskud. Foreningens vedtægter

Indbetaling af kontingent 2021:
Husstand: 250 kr. - firma: 300 kr.
Indbetales på reg.nr. 9381 - kontonr.: 3045620580. Husk at skrive navn. Eller på mobile pay: 69639

Jo flere medlemmer - jo bedre udstillinger.
Er du kunst-interesseret, så tøv ikke med at blive medlem - det er ganske nemt og billigt - se her hvordan man bliver medlem.

VIND KUNST
Som medlem har man hvert år på generalforsamlingen mulighed for at vinde indkøbt kunst fra årets udstillinger. De indkøbte værker kan ses her

Alle udstillinger finder sted i Gudenåhuset, Realskolevej 12, Bjerringbro og kan ses i åbningstiden:
Mandag, tirsdag og onsdag 10-18, torsdag og fredag 10-17 samt lørdag 10-13.
Se mere om Gudenåhuset her

Kunstnerkatalog 2013
I forbindelse med Bjerringbros 150 års byjubilæum i 2013 blev der udgivet et katalog med præsentation af 38 kunstnere i Bjerringbro og omegn. Kataloget kan stadig fås i Gudenåhuset, Bjerringbro Bibliotek (men kun få tilbage).

Hej Dagny Vistesen. Vi talte i dag om et møde, hvor jeg kunne deltag. Da jeg kom hjem, havde jeg glemt tidspunktet. Vil du skrive det til mig? Birgit Østergaard

Hej Anny - det er korrekt nummer - vi sender kontingent opkrævning ud lige efter generalforsamlingen 9/3.

Hej med jer
Jeg vil betale kontingent..vil lige sikre mig, at MobilPay.nr.
Er korrekt
69639. ?
(Der står nemlig butik..🤔)

Det er en nem betalingsform🙂