Bjerringbro Kunstforening

Fra Bjerringbro Udstillingen 2021

Velkommen til Bjerringbro Udstillingen 2023
- åben censureret udstilling

Ved åben censurering er det muligt for indsenderne samt andre at høre med ved selve censureringen. Værkerne bliver sat frem anonymt, hvor censorerne taler om dem, og hvor ”antaget” eller ”ikke-antaget” bliver begrundet.

Indsenderne må ikke give sig til kende eller kommentere under censureringen.

Censorer 2023:
Connie Boe Boss og Lars Svanholm

Antagne kunstnere 2023:
Flg. kunstnere har fået et eller flere værker antaget på Bjerringbro Udstillingen 2023:

Leif Borbye                                       Karna Vestergaard
Heidi Lebmeier                                  Naja R. Christensen
Lars Kjeldsen

Hvor og hvornår:

Gudenåhuset, Bjerringbro Bibliotek & Kulturhus, Realskolevej 12, 8850 Bjerringbro

Indlevering af værker i Gudenåhuset:
Tid: Fredag d. 10. november 2023 i tidsrummet 10-18

Åben censurering:
Tid: Lørdag d. 11. november 2023 kl. 9.30-17

Cafe Gudenåhuset
Er åben 10-16 - BEMÆRK: bestil gerne forkost dagen før på tlf: 87515100

Udstilling i Gudenåhuset:
De antagne værker vil blive udstillet
i Gudenåhuset fra 19. november til 19. december.

Fernisering
Tid: Søndag d. 19. november kl. 13-15

Vi håber vi ses til en hyggelig og udbytterig weekend og efterfølgende udstilling i Gudenåhuset.
PS: Sig det gerne videre til din kunstnerven/veninde, så vi får rigtig mange værker til bedømmelse.

Praktisk information om udstillingen:

Pris: 100 kr. pr. værk (min. 2 værker ialt og max 4 pr. kategori

Tilmelding:

Tilmelding sker ved at indbetale  tilmeldingsgebyret på 100 kr. pr. værk på reg. nr. 9381 konto nr. 3045620580 Sparekassen Kronjylland, Bjerringbro eller på Mobile Pay 69639 senest ... BEMÆRK: Betalingen skal være hos os senest d. 8. nov.

Der skal tilmeldes min. 2 værker!

NB! Tilmelding starter ca. 1. september og efter indbetaling af deltagergebyret vil man modtage en bekræftelse. Hvis man tilmelder sig før 1. september, kan man ikke forvente bekræftelse før efter tilmeldingsstart.
Der er afsat tid til et max antal værker og det kan derfor blive nødvendigt at stoppe for tilmeldinger.

VIGTIGT: oplys mailadresse v. indbetalingen.
Herefter fremsendes på mail tilmeldingsskema med fortløbende numre samt navnesedler, som skal være påklæbet hvert værk ved indlevering.

Kategorier:
Der kan tilmeldes max 4 værker pr. kategori i max 3 kategorier af flg. 6 kategorier:
”Maleri” – ”Skulptur” – ”Grafik, tegning + akvarel” – ”Foto” – ”Keramik, glas + tekstil” – ”Blandform”.

Forudsætninger for værkers deltagelse:

Værker SKALvære klargjort til ophængning med snor - værker der ikke er klargjort, kan ikke medtages.
Våde værker samt meget store værker med glas medtages ikke (pga. vægten) – vi anbefaler i stedet plexi glas.
Øskner skal være fastgjort på den indvendige side af rammen.

Salg af værker:
Indleverede værker bør som udgangspunkt være til salg – hvis ikke mærkes de med ”privat eje”.
Salg af værker foregår ved henvendelse til personale i Gudenåhuset, som videreformidler til kunstforeningen. En provision på 20 % af salgsprisen tilfalder Bjerringbro Kunstforening.

Afhentning af værker:
Antagne værker skal
afhentes i Gudenåhuset i perioden 21.-29. dec.
Har du både antagne og ikke antagne værker, kan ikke antagne værker afhentes i samme tidsrum.
Har du ikke fået antaget værker SKAL dine værker afhentes i Gudenåhuset i
uge 46. Er du til stede ved censureringen, er det også muligt at få værkerne med hjem
på dagen.

Bjerringbro Kunstforening kan ikke påtage sig ansvaret for sikker opbevaring af ikke antagne værker efter den nævnte periode, da Gudenåhuset er et hus med mange forskellige brugere.

Bjerringbro Kunstforening kan ligeledes ikke påtage sig forsendelse af værker, da det er meget tidkrævende at sikre værkerne tilstrækkeligt under forsendelse.

Sikring:
Antagne værker er sikret under selve udstillingen ved videoovervågning og omfattet af Bjerringbro Kunstforenings generelle udstillingsforsikring. Anden supplerende forsikring påhviler kunstneren.
Der skal af hensyn til evt. tyveri/beskadigelse sættes pris på hvert værk, uanset om det er til salg eller privateje.

Udstillingsarrangør og adresser:
Bjerringbro Kunstforening – Gudenåhuset, Realskolevej 12, 8850 Bjerringbro.
Kontaktperson: Dagny Vistisen - Mail: dav@viborg.dk

Værker udstilles kun på kunstforeningens egne podier og vægge.

Det er kunstforeningens bestyrelse, der står for den praktiske afvikling af udstillingen.
BEMÆRK:

Kunstnerpris 2023:
Censorerne udvælger 3 kunstnere, som modtager en kunstnerpris:
1. prisen på 2.000 kr. - sponsor:
2. prisen på 1.000 kr. - sponsor: JP Rammer i Ans
3. prisen på 500 kr. + en gave - gavesponsor: Jyske Bank

Prisvinderne afsløres ved ferniseringen

Som noget nyt introducerer vi i år en publikumspris, som bliver afsløret ved udstillingens afslutning - vinderen får mulighed for en soloudstilling i 2025.