Børnekunst i Gudenåhuset 2018

Fra Børneudstillingen 2017 m. temaet: Mytologi

Børneudstillingen 2018

Tema 2018: Over og under Gudenåen

Bjerringbro Kunstforening og Bjerringbro Børnebibliotek inviterer også i 2018 til den årlige børneudstilling i Gudenåhuset - traditionen tro i april måned.

Udstillingen åbner med festlig fernisering torsdag d. 5. april kl. 16.

Herefter kan udstillingen ses i bibliotekets åbningstid til og med 28. april

I 2018 forestiller vi os, at Gudenåen springer ind i Gudenåhuset – dels som et kæmpe vægmaleri med motiver over og under vandet – og dels med løsthængende eller stående elementer.
VÆGMALERIET
laver I enten på papir, papirruller, på 6 mm. mdf-plader, på lærreder eller andet stort. Der skal være en over og under linje i maleriet ca. midt på og så befolker I ellers bare over vandet og under vandet. Det kan være ét langt maleri eller flere kortere. Det må gerne være forskellige størrelser fra A3 og opefter til meget store, men IKKE tunge.

Evt. løse elementer kan være papmache, uroer, lerting osv. (husk: hvis det skal hænge i loftet, må det ikke være tungt)

Ideer til motiv-inspiration:

Vægmaleri: Over vandet:

• Skibe, både, kanoer, husbåde, fugle, huse, broer, natur, mennesker osv.

Vægmaleri: Under vandet:

• Fisk, krabber og andre vanddyr, planter, skattekister, sten, skibsvrag, dykkere, havfruer osv.

Løse elementer til ophængning ned fra loftet eller til at stå på gulvet:

• Fisk og andre vanddyr, planter, sten, både, huse, broer osv.

Vi håber, at temaet vil give anledning til en masse snak om, hvad der gemmer sig i Gudenåen og hvad der sker på vandet, i vandet og ved siden af. Og at I og jeres børn har lyst til at være med til at skabe et kæmpe vand univers i udstillingslokalet i Gudenåhuset, så man måske ligefrem får en fornemmelse af at træde ind i en undervandsbåd.

Vi glæder os til sammen med jer at skabe endnu en sprudlende og fantastisk børneudstilling i Gudenåhuset.

TILMELDING til biblioteket – enten på mail
dav@viborg.dk eller tlf: 87873550
Indlevering: Onsdag d. 4. april kl. 10-18

Åbning: Torsdag d. 5. april kl. 16.00.
Udstillingen slutter:
28. april med afhentning mandag d. 30. april