Fra plastik til fantastisk

Fra Bøgeskovens Børnehus

2. årgang Bøgeskovskolen

6. kl. Egeskovskolen til venstre og Egeskov SFO til højre

Storprangende lamper fra workshop i vinterferien i Gudenåhuset

Rumtema fra Egeskov SFO

Nørreå Børnehus

Drageklubben, special SFO Egeskov

De fire årstider - Mammenfri

Vores Naturbørnehave

Storprangende lamper

Egeskov SFO

Den årlige børneudstilling i Gudenåhuset har i år et højaktuelt tema, nemlig plastik. Affald og genanvendelse er på dagsordenen som aldrig før, også når det kommer til plast. Og med god grund. Affald er både en kæmpe udfordring i hele verden og samtidig en kæmpe ressource. Danmark er efter sigende blandt de bedste i verden til at udnytte vores affald og undgå, at det bare ender på en losseplads.

Med temaet ”Fra plastik til fantastisk” har vi derfor opfordret deltagerne til at tage en snak om forureningen og hvordan vi alle sammen kan være med til at mindske forbruget og passe på jorden, bl.a. ved at genbruge forskellige materialer og f.eks. bruge det til at lave noget sjovt af i stedet for at smide væk - f.eks. fantasifulde kunstværker.

Og som sædvanligt er der deltagere fra både børnehaver, sfo’er og skoleklasser. Desuden blev der i vinterferien fremstillet skønne og storprangende lamper på en workshop for børn og deres voksne i Gudenåhuset, nogle af disse lamper er også at finde på udstillingen.

Men kom selv forbi og se alle de skønne kunstværker – og måske kender I nogen, der har bidraget til udstillingen?