Siri Gindesgaard

Charlotte Danielsen

Kirsten Bøgh

Gallerie Rasmus i Gudenåhuset 15. sept.-31. okt. 2015

Bjerringbro Kunstforening præsenterer i ovennævnte periode en udstilling med udvalgte værker fra Gallerie Rasmus, som er et af landets store gallerier.

”Vi er utroligt glade for at have fået denne aftale i stand med et af de store og velansete gallerier i Danmark”, siger Alice Andersen, formand for Bjerringbro Kunstforening, og fortsætter: ” Jeg håber at Bjerringbro vil tage godt imod og benytte sig af denne unikke mulighed for at se kunstværker, som ellers kun bliver vist på gallerier.”

Fire kunstnere
Udstillingen i Gudenåhuset viser værker af flg. fire billedkunstnere, som har hver sit særlige udtryk og kendetegn:
Kirsten Bøgh:  født 1962, arbejder i sine malerier med genkendelige elementer fra hverdagen og det kulturelle fjerne gennem mønstre fra f.eks. persiske tæpper.
Troels Trier: født 1940, billedkunstner og musiker. Bruger i sine billeder tegneseriens fortælleteknik med bl.a. opdeling i flere felter og med god brug af humor.
Charlotte Danielsen: født 1972, tager udgangspunkt i naturen og arbejder med forskellighed i materialer og elementer, der ikke hører til, samt brudte flader og umulige perspektiver.
Siri Gindesgaard: født 1974, er grafisk designer og arbejder med maleri og tegning.