Bjerringbro Kunstforening 2021

Aktuelle og kommende udstillinger:

Gudenåhuset er nu åben igen

Generalforsamlingen 2021 er udsat til juni - dato meldes ud senere - se de indkøbte værker, som udloddes blandt medlemmer her:
Indkøbt kunst 2020 - www.bjerringbrokunstforening.

Maj:
Vi glæder os til at præsentere Fotograf Finn Christensen fra 10.-28. maj

40 års jubilæum, kunstkalender og historiske nedslag:

I anledning af Bjerringbro Kunstforenings 40 års jubilæum i 2020 er der udgivet en flot kunstkalender - 12 lokale kunstnere har bidraget til kalenderen, som er i A3 format og er en evighedskalender.
Kalenderen er gratis for medlemmer af kunstforeningen og kan derudover købes for kun 100 kr. af alle ved henvendelse i biblioteket i Gudenåhuset.
En af de første formænd, Robert Pind, har lavet et spændende skrift med nedslag i foreningens historie fra 1980-1995 - vi arbejder på at få skriftet lagt ud her på siden. Læs skriftet her

Se programmet for 2021 her

Praktiske oplysninger:

Bjerringbro Kunstforening:
Bjerringbro Kunstforening ønsker at fremme forståelsen af og interessen for kunst i Bjerringbro og omegn. Det gør vi først og fremmest ved at arrangere spændende udstillinger i Gudenåhuset. På de fleste udstillinger opnår man som medlem 10% rabat ved køb. Bjerringbro Kunstforenings aktiviteter finansieres af medlemskontingenter samt offentlige tilskud. Foreningens vedtægter

Indbetaling af kontingent 2021:
Husstand: 250 kr. - firma: 300 kr.
Indbetales på reg.nr. 9381 - kontonr.: 3045620580. Husk at skrive navn. Eller på mobile pay: 69639

Jo flere medlemmer - jo bedre udstillinger.
Er du kunst-interesseret, så tøv ikke med at blive medlem - det er ganske nemt og billigt - se her hvordan man bliver medlem.

VIND KUNST
Som medlem har man hvert år på generalforsamlingen mulighed for at vinde indkøbt kunst fra årets udstillinger. De indkøbte værker kan ses her

Alle udstillinger finder sted i Gudenåhuset, Realskolevej 12, Bjerringbro og kan ses i åbningstiden:
Mandag, tirsdag og onsdag 10-18, torsdag og fredag 10-17 samt lørdag 10-13.
Se mere om Gudenåhuset her

Kunstnerkatalog 2013
I forbindelse med Bjerringbros 150 års byjubilæum i 2013 blev der udgivet et katalog med præsentation af 38 kunstnere i Bjerringbro og omegn. Kataloget kan stadig fås i Gudenåhuset, Bjerringbro Bibliotek (men kun få tilbage).