Bjerringbro Kunstforening præsenterer i november og december 2020 udstillingen NYT/RETRO med kunstneren Lars Kjeldsen fra Hammel.

Lars Kjeldsen er årets sidste udstiller i Gudenåhuset. Kunstneren Lars Kjeldsens virke er mest af skulpturel karakter, men med afstikkere til maleriet og collager. Men collage hos Lars Kjeldsen dækker over noget andet, end det vi normalt forstår ved collager. Han rækker ned i sine egne gemmer af tegninger og skitser til fx skulpturer og skaber sine værker ud fra disse.

Lars Kjeldsens kreative virke har efterhånden stået på i en lang årrække og omfatter maleri, skulptur og grafik. Han er selvlært, dog med et enkelt kursus i bronzestøbning på Århus Kunstakademi.

Han debuterede på Kunstnernes Sommerudstilling 2015 med "Grisepigen", der var en pige og en gris i fuld størrelse lavet med motorsav i træ. Lars Kjeldsen er blevet optaget i bogen "101 Kunstnere 2020/2021" og har været med på Bjerringbro Kunstforenings censurerede udstilling ’Bjerringbro Udstillingen’ flere gange, senest i 2019, hvor han var modtager af 1. prisen.

På den aktuelle udstilling i Gudenåhuset viser Lars Kjeldsen et alsidigt udsnit af sin produktion gennem de sidste mange år – altså både nyt og retro.

Klik på billederne for større format og/eller slideshow