Stort og usædvanligt kunstværk udstilles i Gudenåhuset i marts måned
Fra 8.-26. marts udstilles en reproduktion af den anerkendte billedkunstner Erik Hagens 140 m2 store vægmaleri "Esbjerg Evangeliet" i Gudenåhuset, Bjerringbro Bibliotek.
Erik Hagens, f. 1940, er bl.a. kendt fra kunstgruppen "Med Arme og Ben" sammen med Bjørn Nørgaard og Per Kirkeby. Blandt hans kendte udsmykningsopgaver er billeder til Espergærde Bibliotek, udført 1990 og vægmaleriet Esbjerg-evangeliet, udført 2003-05 til CVU Vest i Esbjerg. Erik Hagens modtog i 2008 Thorvaldsens Medalje, som er den højeste danske udmærkelse for en billedkunstner.

"Esbjerg Evangeliet" er et 140 m2 stort vægmaleri, der fortolker bibelen i billeder og tekst i et moderne sprog. Billedtæppet er samtidig en nutidig fortolkning af det nye og det gamle testamente og lægger i sig selv op til en samtale om tilværelsens mangfoldighed.

Skoleklasser i Viborg Kommune kan bestille gratis omvisning i udstillingen på tlf.: 86684048.