Bjerringbro Kunstforening

Børnekunst i Gudenåhuset 2025

Billede fra Børneudstillingen 2024 med temaet "Transport - før, nu og i fremtiden"

Børneudstillingen 2025

Tema for Børneudstillingen april 2025 i Gudenåhuset:

Lad fx børnene tage udgangspunkt i deres egne yndlingseventyr af H.C. Andersen– derkan tegnes, males eller klippes – der kan bygges modeller med papkasser, papmache, træ eller ler osv.

Tilmelding til biblioteket – enten på mail dav@viborg.dk eller tlf: 87873434 / 42262921
Indlevering: Onsdag d. 2
. april 2025 kl. 10-17
Åbning/fernisering: Oplyses senere
Udstillingen slutter:
26. april – værker afhentes 28. april.

Se også www.bjerringbrokunstforening.dk – eller www.klcviborg.dk

Venlig hilsen
Bjerringbro Kunstforening og Bjerringbro Børnebibliotek/Viborg Bibliotekerne

”H. C. Andersen - fra fattig skomagersøn til verdensberømt eventyrdigter

Vær med til at lave en hyldest til H.C. Andersen i anledning af 150 året for hans død, og tilmeld jer børnekunstudstillingen i Gudenåhuset, som finder sted i april 2025.

H.C. Andersens eventyr er tidløse og har holdt gennem snart 200 år. De er udkommet på over 100 sprog og mest kendt er nok ”Den grimme ælling”, et eventyr, som måske handler om H.C. Andersens eget liv.

H.C. Andersen holdt af at rejse og var et år gæst i Hjermind Præstegård, lige uden for Bjerringbro. På sine rejser lavede han også fine papirklip.

Børnekunstudstillingen i Gudenåhuset er en årligt tilbagevendende begivenhed i april måned, hvor børn fra dagpeje, børnehaver, sfo samt skoler inviteres til at medvirke og arrangeres i samarbejde med Bjerringbro Bibliotek.