Børnekunst i Gudenåhuset 2022

Tema 2022: Ole Lund Kirkegaards Univers

Børneudstillingen 2022

Børneudstillingen blev desværre aflyst i både 2020 og 2021 pga. corona. Vi håber at kunne gennemføre udstillingen i 2022 og har valgt at beholde samme tema - nemlig:

”Ole Lund Kirkegaards Univers - børneudstillingen 2022

Børnebogsforfatteren Ole Lund Kirkegaard kunne være fyldt 80 år i 2020, men døde i 1979, kun 39 år gammel. Hans mange bøger og historier for børn lever dog videre og han var i høj grad med til at forny den danske børnebogstradition i 1960'erne og 70'erne. Derfor vil vi gerne markere den runde fødselsdag med et brag af en udstilling i Gudenåhuset i Bjerringbro som en hyldest til alle små helte og antihelte.

Vælg en bog/historie eller flere og tag udgangspunkt i denne, når der vælges, hvilke kunstværker I vil lave.

Ideer:

Lav billeder, skulpturer, figurer, huse eller andet fra de mange skønne historier – lige fra Virgil og hans hønsehus og etbenede hane til Hodja og det flyvende tæppe – det kan jo være alt muligt fra maleri, tegning, papmache, ler, træ, stof osv…

Vi håber, at temaet vil give anledning til at tage denne klassiker indenfor dansk børnelitteratur under kærlig behandling og give historierne videre til nutidens børn.

Tilmelding til biblioteket – enten på mail dav@viborg.dk eller tlf: 87873550 / 42262921
Indlevering:
Endnu ikke fastsat -